Groep 8 is begonnen!

woensdag 9 september 2020

Yesss, we zijn weer begonnen! Na een heerlijke vakantie zijn we weer fris gestart op school. Een bijzonder jaar voor ons, want het is ons laatste jaar op de Vliegenier. We zijn nu de oudsten van de school en dat is best wel leuk!

De eerste week stond in het teken van elkaar leren kennen. We hebben verschillende spelletjes gedaan en op die manier nieuwe dingen over elkaar geleerd. Er is aandacht besteed aan de groepsvorming en de regels in de klas. Ook hebben we aan de hand van instaplessen ons geheugen weer even opgefrist. 6 weken vakantie is wel erg fijn, maar de dingen die we geleerd hebben zakken dan wel een beetje weg. Gelukkig hadden we in de eerste week tijd om een gedeelte van de lesstof van groep 7 te herhalen. De eerste week hebben we ook aandacht besteed aan ons klaslokaal. Zo aan het begin van het schooljaar is het best een beetje kaal. Gelukkig kunnen de verjaardagskalenders bijna opgehangen worden, zodat het er al wat gezelliger uitziet. Ook heeft iedereen een selfie gekleurd. “Wij zijn in groep 8 namelijk ons selfie.”

Deze week zijn we gestart met de lessen uit groep 8. Met rekenen hebben we kennisgemaakt met de staartdelingen. In het begin leek dit erg ingewikkeld, maar uiteindelijk is het bij ons allemaal gelukt en vonden we het zelfs leuk! Met taal zijn we erg druk met het zoeken naar het gezegde, onderwerp en lijdend voorwerp in de zin en hebben we gelijk alweer 12 nieuwe themawoorden leren kennen. Woorden met een /c/ die klinken als een /k/ of /s/ staan centraal tijdens spelling.

We hebben erg veel zin in komend schooljaar en in alle activiteiten die horen bij groep 8!
En met deze toppers van groep 8 wordt het vast een fantastisch jaar!