Afgelopen tijd in groep 5!

maandag 23 november 2020

Sinterklaas:
Donderdag 19 november hebben de kinderen hun schoen gevonden, of toch niet? De schoenen zaten in een tas met een slotje erop. Eerst moesten de codes gekraakt worden. Uiteindelijk is dit gelukt en hebben wij allemaal een diabolo gekregen! Donderdag 3 december komt sinterklaas op school en gaan wij in groep 5 surprises doen. Dinsdag 1 december moeten de surprises op school zijn!

Blits:
Bij Blits gaat het om studievaardigheden; samen vatten, belangrijke informatie uit teksten vinden, kaart lezen, route volgen en de afgelopen tijd hebben wij het gehad over welke informatiebronnen je het best kunt gebruiken.
Bij Blits werken wij veel samen, om zo met elkaar tot een antwoord te komen.

Taal:
Afgelopen weken hebben wij hard geoefend met de themawoorden. Wij hebben weer een speurtocht gedaan en ook hebben wij de themawoorden uitgebeeld! Klokslag 12 uur, standbeeld, schateren, acuut.

De eerste boekenkringen zijn geweest. Dit was toch nog wel lastiger dan gedacht. Vooral ook voor de kinderen die tips en tops gingen geven. Waar moeten we nu eigenlijk opletten? Hoe overleggen we met elkaar over de beoordeling? Voor iedereen een leerproces. Erg leuk om te zien dat de kinderen enthousiast over hun boek waren!