De educatieve uitstapjes

vrijdag 8 april 2022

Aan het begin van dit schooljaar zijn alle kinderen op schoolreisje geweest. Dat werd aangeboden door de Vrienden van De Vliegenier. In de herfst hebben deze Vrienden de jaarlijkse lopathon georganiseerd en van die opbrengst zijn nu diverse educatieve uitjes gepland. Vandaag is groep 5 naar het Muiderslot om te ervaren hoe het is om te wonen op een kasteel en hoe de ridders leefden. Aansluitend bij het thema van de lessen die groep 6 in de wereldoriƫntatie methode hebben gevolgd, bezoeken zij op 20 mei het Watermuseum in Arnhem.

De groepen 7 en 8 plannen een bezoek aan het Anne Frankhuis in Amsterdam. Het is daar erg druk, dus de exacte data zijn voor groep 7 nog niet bekend. Groep 8 gaat op 22 juni. De groepen 3 en 4 bezoeken op 17 juni Paleis Het Loo.

De groepen 1-2 denken aan een museumbezoek naar aanleiding van een komend thema “Kunst”.

Het is natuurlijk geweldig dat we dankzij de Vrienden van De Vliegenier deze mooie ervaringen kunnen meemaken.