De Vliegenier doet mee aan “Apeldoorn drinkt water”

woensdag 1 september 2021

Kinderen vinden water lekker. Maar een fris zoet drankje is ook verleidelijk. We willen als school laten zien dat we staan voor gezondheid! Daarom start De Vliegenier vanaf vrijdag 10 september met Apeldoorn DrinktWater!

Maak water drinken het leukste wat er is!

Pakjes drinken mee naar school, het lijkt zo gemakkelijk. Maar kinderen krijgen door deze zoete drankjes gemiddeld ruim 6 kilo suiker per jaar binnen. Dit veranderen zou enorm bijdragen aan een gezondere leefstijl. Apeldoorn DrinktWater! stimuleert het drinken van water op school in plaats van andere zoete verleidingen. Samen maken we water drinken leuk.

Waarom water?

Basisschoolkinderen hebben elke dag zo’n liter vocht nodig. Wist u dat het belangrijk is dat kinderen ook tijdens schooltijd voldoende drinken? Ze kunnen zich namelijk beter concentreren wanneer zij genoeg drinken. Fijn voor de kinderen én goed voor de schoolprestaties.

Zo uit de kraan!

Water is de goedkoopste dorstlesser, die ook nog eens overal beschikbaar is! Gewoon uit de kraan, makkelijker kan het niet. Kraanwater bevat mineralen die ons lichaam nodig heeft.
Nederland behoort tot de top van de wereld op het gebied van kraanwaterkwaliteit. Voordat kraanwater uit de kraan stroomt is het gezuiverd met de modernste technieken.

Wat betekent dat voor u?

Uw kind krijgt volgende week een bidon. Vanaf 10 september gaan we op vrijdag waterdrinken. Dan geeft u een bidon met water mee naar school. In de pauzes drinken we water. Dat is makkelijk, goedkoop én gezond. Daarnaast zorgt waterdrinken voor méér concentratie tijdens de les, minder afval van pakjes en minder plakkerigheid in de klas!

We denken dat het drinken van water voor de kinderen alleen maar voordelen op kan leveren. Daarom maken we water drinken gemakkelijk en aantrekkelijk. Natuurlijk hopen we dat jullie als ouders ons hierin steunen. We hopen hiermee  jullie kinderen, maar ook jullie zelf te inspireren om meer water te drinken!