De weken van groep 6a

donderdag 5 november 2020

We zitten de herfst, hopelijk allemaal een fijne vakantie gehad!
Inmiddels zijn we alweer 2 weken lekker naar school aan het gaan.

Juf Daphne heeft een fijne week gehad met de groep, toen Juf Anne-Mai nog een weekje extra vrij mocht zijn.
De kinderen hebben leuke lessen gedaan en zijn creatief bezig geweest

In onze gang zijn mooie herfstbladeren te zien.
Ook hebben wij klas op de planken al in kunnen halen. Even spannend omdat we nog snel moesten oefenen, maar deze toppers hebben goed hun best gedaan.
De toneelstukjes hadden ze zelf bedacht en dat is best lastig. Als juf heb ik de verantwoordelijkheid echt bij de kinderen zelf gelaten. Een toneelstukje kan daardoor anders of juist langer zijn dan dat je in gedachten hebt. De voorlezers hadden een lastig hoofdstuk uit het kinderboekenweekgeschenk uitgekozen, maar ze hebben fantastisch gelezen samen.
Het Wilhelmus en de “En toen”-dans hadden we al druk ingestudeerd en ging ook super goed.
Jammer dat we de ouders niet mochten uitnodigen, maar het waren echt TOPPERS!

Deze week ronden we bij Taal en Spelling Thema 2 Sport af. Volgende week krijgen de kinderen de nieuwe themawoorden mee voor Thema 3. Bij rekenen zitten we juist midden in blok 2 en leren we hoe we meters naar kilometers moet omrekenen (of grammen naar kilogrammen), ook gaan we verder met onder elkaar rekenen en klok kijken (vooral analoog vinden kinderen toch nog wel lastig). We gaan verder een periode in met allerlei feestelijkheden, nog een studiedag voor de juffen en meesters, de presentaties zijn begonnen en we gaan meer bezig met “hoe deel ik mijn werktijd goed in”.

Veel informatie over doelen, themawoorden, presentaties/spreekbeurten en extra werk staan op de Google Classroom van onze klas. Hierdoor zijn de kinderen en de ouders altijd op de hoogte. Zo kun je bij veel materiaal.
Wij gaan lekker verder in de klas, tot de volgende luchtpost.