Eerste weken in groep 8

donderdag 3 oktober 2019

We zijn goed gestart in groep 8. We zijn met z’n allen fris aan het nieuwe schooljaar begonnen. De eerste weken hebben we gebruikt om elkaar goed te leren kennen. Verschillende samenwerking en kennismakingsspelletjes zijn voorbij gekomen aan de hand van de gouden weken.

Ook zijn we gestart met de lessen van rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen. Tijdens rekenen hebben we herhaald uit groep 7 en zijn we met nieuwe onderdelen begonnen. De staartdelingen, breuken en het cijferend vermenigvuldigen kwamen veel voorbij. Verschillende categorieën van spelling en taal hebben we ook behandeld.
We zijn al een aantal weken bezig met een project waarin we ons verdiepen in bekende families uit de geschiedenis. Hierbij komt ook het samenwerken aan bod. De eerste toets van topografie en Engels hebben we al gehad.

Vorige week vrijdag zijn we met de hele klas naar de Technobiel geweest. Deze grote, uitschuifbare vrachtwagen stond vol met allerlei leuke, technische snufjes. Zo konden we door een virtual reality bril kijken en leek het alsof we takken van een boom zaagden. Of moesten we licht schijnen op zonnepanelen, zodat het vliegtuigje rondvloog. Het was een hele leuke ervaring en de kinderen waren erg enthousiast. De interesse voor techniek was erg groot en daarmee het doel van de Technobiel bereikt.

De eerste weken in groep 8 zijn voorbij gevlogen. We hebben erg hard gewerkt en al veel lol gemaakt. Er staat nog allerlei leuke activiteiten op de planning voor het komende, laatste schooljaar. En met deze toppers van groep 8 beloofd het een fantastisch jaar te worden.