Groep 4

donderdag 11 juni 2020

Sinds een paar weken zijn we weer gestart op school. Heel is leuk om elkaar weer te zien in groep 4 en weer samen te leren en spelen. Gelukkig dat we gezond zijn!
Wat is er goed gewerkt in de weken thuis. Veel kinderen kennen de tafels al best goed. Het is wel belangrijk om te blijven oefenen.
In de klas hebben we de tafels geoefend met een spelletje. De kinderen gooiden met twee dobbelstenen en maakten van de 2 getallen een keersom. We hebben op school heel speciale dobbelstenen met ook 11 en 12 erop bijvoorbeeld. Dan kan je bijvoorbeeld ook een som krijgen als 2 x 18. Knap dat veel kinderen dan ook het antwoord weten. Echte rekenkampioenen!

Met juf Nicole, die stage loopt in groep 4, hebben de kinderen een activiteit gedaan met tafels. De kinderen kregen kaartjes met een tafelsom erop of een kaartje met 1 keer meer of 1 keer minder erop. De kinderen met een tafelsom zochten een kind met een kaartje met 1 keer meer of minder op. Samen maakten ze de beide sommen en  schreven ze op met het antwoord.

Bijvoorbeeld 10 x 4 = 40 en 1 keer meer wordt 11 x 4 = 40 + 4 = 44.