Groep 6a is begonnen!

donderdag 10 september 2020

Zo….. vakantie voorbij, we zijn alweer lekker 2 weken bezig!
Fijn om iedereen weer te zien en alle verhalen over de vakanties te horen.
Geen groep 5 meer, maar groep 6. Dat wordt meer van je verwacht en dat merken de kinderen ook.

De eerste week hebben we veel herhaald. Samen in het schoolgaan komen. Op tijd op staan, op tijd op school zijn, werk maken en afmaken.
Welke vakken zijn nieuw dit jaar? Zijn er nog dingen anders? Allemaal moesten we even goed kijken.
Pas de tweede week zijn we echt van start gegaan. Bij spelling worden woorden langer, met meerdere categorieën. Dit geldt ook voor technisch lezen Estafette.
Topografie is een fijn, nieuw vak. Ook kregen we te horen dat we muziek krijgen dit jaar. In welke vorm is nog niet bekend, maar hierover later meer.
Lekker gymen en bewegen. We gaan presentaties (oftewel spreekbeurten) doen, een boekenkring en de GOTD gaan de kinderen aan elkaar geven.  Kortom best veel.

De eerste veerkrachtpotjes zijn helemaal af en worden goed gebruikt! Wat geeft jou veerkracht, waar wordt je blij van? Mooie dingen zien en horen we in de klas.
We zitten in groepjes, we hebben gezegd dat deze groepjes 2 weken proberen en daarna eventueel kijken of er wat veranderd gaat worden.

We starten komende week met GOTD en huiswerk krijgen ze mee (ook nieuw).
Allemaal nieuw en wennen, maar wel met veel verwachtingen!
We gaan hard werken dit jaar.