Het einde van het schooljaar in groep 6

donderdag 9 juli 2020

Het einde van het schooljaar is in zicht. Een bewogen jaar, waarin ook veel mooie leermomenten waren.

De afgelopen weken hebben wij nog heel veel gedaan in groep 6.
In groep 6 nemen de kinderen deel aan het Kristalorkest, samen met kinderen van het Kroonpad, de Zonnehoek en het Diamant. De kinderen hebben aan het begin van het schooljaar een instrument gekozen en deze hebben ze geleerd te bespelen. I.v.m. alle corona maatregelen was er geen mogelijkheid om aan de ouders te laten horen wat ze hebben geleerd. De muziekdocenten hebben een nummer geschreven over het thuisonderwijs en deze hebben de kinderen ingestudeerd. Dit is allemaal gefilmd, zodat de ouders ook kunnen zien wat de kinderen hebben geleerd.

Tijdens thematisch werken hebben we geleerd over de productieketen van verschillende sappen.
We hebben geleerd wat de ecologische voetafdruk is en daarbij hebben we zelf een productieketen nagebootst in de klas. Er werd appelsap gemaakt. Dit deden we door de appels zelf te schillen, te raspen en te persen. Een deel hebben we ook gemaakt met de sapcentrifuge. De kinderen waren razend enthousiast en betrokken bij dit thema.

Zoals ik in het begin al zei: het einde van het schooljaar is in zicht. Het was een bewogen jaar dat veel van de kinderen heeft gevraagd, maar we hebben met zo’n alle gezorgd voor een goed verloop en de laatste weken met de hele klas waren erg fijn!