Het nieuws van groep 6a

donderdag 5 november 2020

De tijd gaat reuze snel.
Nu 5 weken bezig en al een hele hoop gedaan.
We zijn bezig met nieuwe vakken zoals Topografie en muziek is daar nu net aan toegevoegd.

De kinderen vinden het geweldig.

Schot in de roos!
We hebben afgelopen woensdag de kinderboekenweek geopend. Over de rode loper!
Leuk om te zien en genieten van de betrokkenheid en het enthousiasme. Juf gaat ook mee doen met haar gitaar straks.
In de klas werken we hard aan “Leergeluk” en “Talenten” (anders dan goed kunnen voetballen bijv.)

Het maken van huiswerk is soms wel lastig. Dat je niet een dag voordat je iets moet inleveren of moet maken op school, moet beginnen met leren, lezen of maken van werk, komen kinderen nu al achter. Dit is ook een proces waar je achter moet komen, moet ervaren en moet uitproberen. Dat je dan wel eens “valt” en weer “op moet staan” hoort erbij.
Een leerdingetje waar we met z’n allen aan moeten werken.
Voor taal en spelling hebben de kinderen hun eerste toets gehad. Ook weer even wennen, maar al gauw was het gewoon.
We gaan de komende week ons klaar maken voor “klas op de planken”, woensdag 14 oktober spelen we dit voor de kinderen van de school. Thema is En toen? net als de kinderboekenweek.

De volgende keer in de luchtpost zijn de kinderen van groep 6a aan het woord.