Kijkje in groep 5!

woensdag 4 november 2020

Bij rekenen hebben we kennis gemaakt met de Liter. Hoeveel is nu eigenlijk een Liter? Wat fijn dat de kinderen vanuit huis verschillende materialen meekregen die te maken hadden met liters (maatbekers en flessen)! De kinderen vonden het erg leuk om hier concreet mee bezig te zijn! Hoeveel bekers kunnen er bijvoorbeeld uit een liter? Hoeveel maatbekers uit een emmer met water? In groep 5 zijn we natuurlijk druk bezig met taal, rekenen en spelling, maar er zijn natuurlijk ook nog andere vakken!

Nieuwsbegrip:
Wat is dit toch lastig… Het lezen van een tekst, samenvatten, verwijswoorden, hoofdonderwerpen en natuurlijk het maken van vragen bij de tekst. Elke week is er een andere Nieuwsbegrip tekst. In groep 5 oefenen we op verschillende manieren voor Nieuwsbegrip. Bijvoorbeeld door de belangrijkste zaken uit de tekst in een mindmap te zetten, sleutelvragen te beantwoorden en de verwijswoorden in de tekst aan te strepen.

Blink:
In de middag werken wij vaak thematisch, momenteel zijn we bezig met het thema ‘De aarde is uniek’. De kinderen zijn momenteel bezig in groepjes om een presentatie te maken over een land naar keuze. Klimaat, dieren, planten, weer en bezienswaardigheden zijn opgezocht over het gekozen land. Momenteel zijn wij ook bezig met bijzondere dieren op aarde, die kunnen camoufleren.