Kinderboekenweek in groep 4

woensdag 30 september 2020

Woensdag 30 september tot en met zondag 11 oktober is het Kinderboekenweek. Het thema is: ‘En toen?’, want je hebt geen tijdmachine nodig om andere tijden te ontdekken. Boeken brengen geschiedenis tot leven. Lezen is niet alleen ontspannend en leuk, maar ook nog eens heel leerzaam.

In groep 4 zijn we woensdag de Kinderboekenweek begonnen met een modeshow. Heel veel kinderen en meesters en juffen verkleed als vroeger; piraten, jonkvrouwen, ridders, koningen en koninginnen, Romeinen…. het was een bond spektakel en een prachtig gezicht.

Terug in de klas hebben een aantal kinderen van groep 8 voorgelezen aan groepjes kinderen van groep 4. Dat was nog eens bijzonder!

Deze week gaan we extra aandacht besteden aan lezen. Veel voorlezen maar ook zelf lezen. Want het is heel belangrijk om veel te lezen.