Nieuws uit groep 5a

donderdag 11 juni 2020

We zijn er weer!
Wat zijn we blij om weer met z’n alle in de klas te zitten en te zijn, maar wat is het wennen.
Wennen aan elkaar, wennen aan een bepaalde structuur, wennen aan het geluid, wennen wellicht aan de juf, wennen aan de regels (die er voor de thuiswerkperiode ook waren). Alles wennen.
Maar oooooh zo leuk.

In de afgelopen periode hebben we gekeken hoe het gaat met iedereen, zowel in het werk, maar ook als persoontjes zijnde. De meesten gaven aan “Juf, wanneer gaan we weer gewoon les krijgen……?” In week 1 dat we open mochten.
Afgelopen week, maandag,  waren de glimlachen van de kinderen zo groot dat ze bijna kramp in de kaken hadden. Heerlijk! Iedereen lekker door elkaar toeteren en praten en elkaar even goed zien. Mooi om te zien!
Toch hebben we echt alweer veel gedaan. We zijn druk bezig geweest met bewegend leren in de klas, zowel bij taal, spelling als rekenen. We hadden gelukkig veel de mogelijkheid om naar buiten te gaan vanwege het droge en mooie weer. Ook in de klas zijn we fanatiek.

Elke dag een dagdictee, een rekendictee en woordrijtjes lezen. Daarnaast natuurlijk de gewoonlijke lessen. De zaakvakken, zoals aardrijkskunde worden weer opgepakt, gym is nog buiten en ook schrijven, verkeer en leefstijl komen weer aan bod.

Ondertussen, op 1e pinksterdag, kreeg juf nog een klein ongelukje wat resulteerde in een blauw ook en een gescheurd ooglid. Inmiddels valt het de kinderen niet meer op en geneest de “wond”(van wel 1,5cm ;-)) prima en zie je er hopelijk straks niets meer van. Het was wel even een stoer verhaal om thuis te vertellen. Ongeluk zit voor iedereen in een klein hoekje.

Deze week weer in volle gang en volgens “normale” structuur , zoals we in maart gestopt zijn. Dat werkt voor veel kinderen fijn, maar je merkt ook dat verschillende hun weg nog moeten vinden. Wat ook oké is. Op woensdag was de buitenspeelmiddag, de kinderen kregen stoepkrijt mee naar huis om een mooi kunstwerk te maken. Op school is ook flink gekrijt, op papier en op de stoep. Hopelijk komen er mooie foto’s en beelden vanuit de drone.

We maken er mooie weken fijn, want de tijd vliegt en voor je het week is het zomervakantie.