Nieuws uit groep 6

woensdag 10 juni 2020

Yes! Eindelijk zijn we allemaal weer op school.
Na een aantal weken thuisonderwijs, zijn we al weer een aantal weken op school aan het werk. Gelukkig kunnen we elkaar allemaal weer zien. Het is nog wel even wennen want de klas zit nu wel weer vol met 32 kinderen en de meester en juf.

In de weken van het afstandsonderwijs hebben de kinderen veel geleerd op het gebied van zelfstandigheid en zijn we aan het werk geweest met nieuwe doelen.
Momenteel zijn we aan het werk met nieuwe doelen en gaan we ook kijken of we alles nog weten van de afgelopen periode. Voor rekenen blijven we oefenen met het kolomsgewijs optellen, aftrekken en vermenigvuldigen. Bij taal gaan we nog extra oefenen met de persoonsvorm, het onderwerp en het gezegde. We zijn ook begonnen met werkwoordspelling. Wanneer moeten we een werkwoord schrijven met een t, d of dt in de tegenwoordige tijd en hoe schrijven we deze woorden in de verleden tijd.

Met thematisch werken gaan we het hebben over de productie van limonade en het productieproces. ‘Van grondstof tot eindproduct’.
De corona tijd zorgt ook voor leuke activiteiten in de klas. Zo hebben we meer tijd om te knutselen en andere gezellige dingen te doen.