Nieuws uit groep 6B

woensdag 9 september 2020

We zijn weer begonnen! In een nieuw lokaal met een nieuwe en een niet zo nieuwe juf. We hebben een fijne start gehad en zijn de komende weken voornamelijk bezig om elkaar nog beter te leren kennen. Met Leefstijl wordt er bijvoorbeeld aandacht besteed aan de persoonlijke veranderingen. Iedereen verandert in de loop van de tijd natuurlijk wel een beetje, herkennen de kinderen deze veranderingen bij een ander en wat valt ze hieraan op? Ook zijn we bezig met hoe je een ander kunt helpen en hoe jij zelf graag geholpen wilt worden. Allemaal met als doel elkaar nog beter te leren kennen, zodat je op een fijne manier met elkaar om kunt gaan.

Met taal oefenen we hard met de woordsoorten. De juffen waren erg trots, want ondanks die lange vakantie, konden de meeste kinderen de woordsoorten nog prima benoemen. Hartstikke knap! Tijdens rekenen hebben we het over de breuken gehad. Dit is echt nieuwe stof voor groep 6. Hoe verdeel je nu een pizza eerlijk als je met 3 vrienden bent? Aan het einde van de week krijgen de kinderen de weektaak altijd mee naar huis. Hierop kunt u ook lezen aan welke doelen er in die week is gewerkt. Best interessant om het daar aan tafel tijdens het eten eens over te hebben!

Alle kinderen hebben ook een houten blokje gekregen. Dit blokje wordt gebruikt tijdens het zelfstandig werken. De kinderen kunnen aangeven of ze ongestoord verder willen werken, of bereid zijn hulp te bieden of te ontvangen. Of misschien hebben ze wel een vraag voor de juf. Vraag uw kind maar eens naar de regels, als het goed is, kunnen ze het goed uitleggen.

We hebben heel veel zin in dit jaar en we hopen er samen een leerzame en gezellige tijd van te maken.