Nieuws uit groep 7

donderdag 9 januari 2020

Na een fijne kerstvakantie, is iedereen gelukkig weer met tien vingers gestart op school. Het was fijn om elkaar weer te zien en de vakantieverhalen uit te wisselen. Dit alles onder een genot van een lekkere oliebol! Dat was een aangename verrassing! Ook waren er een aantal dingen veranderd in de klas. Alle kinderen hebben weer een nieuwe plek gekregen. En waar we eerst in tweetallen zaten, zijn de leerlingen nu in groepjes ingedeeld. Erg gezellig natuurlijk, maar er wordt gelukkig ook in 2020 weer hard gewerkt.
We zijn met spelling en taal gestart met thema 4. Het thema heet “fantasie”. Wat komt er zoal aan bod? Uiteraard weer diverse lessen met woordenschat, maar ook het lijdend voorwerp komt weer terug. De leerlingen kunnen na dit thema ook vertellen wat een tijdsbepaling en plaatsbepaling in een zin is en leren wat beeldspraak is. Bij spelling gaan we het nu hebben over werkwoorden die in de verleden tijd van klank veranderen, zoals het werkwoord lopen. Kortom, genoeg te doen dus!
In deze maand staan ook veel open dagen van middelbare scholen in Apeldoorn e.o. gepland. Mochten u en uw kind het leuk vinden, ga gerust alvast eens kijken! Dit kan al heel waardevol zijn. Op www.vo-apeldoorn.nl kunt u een kalender vinden waarin alle open dagen beschreven staan.