Nieuws uit groep 8

dinsdag 1 december 2020

De afgelopen weken hebben we weer hard gewerkt. We hebben tijdens de rekenlessen veel geoefend met het berekenen van de schaal en hebben sommen opgelost aan de hand van verhoudingstabellen. Ook kwam het cijferend vermenigvuldigen met kommagetallen aan bod. In het begin was dit best lastig, maar nu gaat iedereen als een speer! Thema 2 van taal en spelling is afgerond en we zijn deze week gestart met het nieuwe thema.

We hebben het Blink thema over bekende families uit de geschiedenis afgerond. Alle kinderen hebben een presentatie gehouden en we hebben veel informatie gekregen over allerlei verschillende families. Woensdag starten we met een nieuw thema.

Ook hebben we samen met groep 7 een voorleeswedstrijd gehouden. Veel kinderen uit onze klas wilden laten horen hoe mooi ze konden voorlezen. Uiteindelijk hebben 3 winnaars uit onze klas het opgenomen tegen drie winnaars uit groep 7. Iedereen heeft heel erg zijn best gedaan en het was ook erg moeilijk voor de jury om de uiteindelijke winnaar aan te wijzen. Alle kinderen hebben uiteindelijk toch een stem uitgebracht en Thomas uit onze groep is de voorleeskampioen van de Vliegenier geworden. Goed gedaan!

Natuurlijk was het vorige week ook bij ons in de klas een grote chaos. De rommelpieten waren geweest. Ze hadden de cadeautjes achter slot en grendel verstopt en de kinderen moesten eerst allerlei puzzels oplossen om de sleutel te bemachtigen. Uiteindelijk is het gelukt en hebben ze allemaal een magische pen uitgepakt en heerlijk gesmuld van de pepernoten.