Nieuws uit groep 8

vrijdag 10 januari 2020

Allereerst wenst groep 8 iedereen een gelukkig en gezond 2020! Na twee heerlijke weken vakantie was het weer tijd om naar school te gaan. We zijn het jaar goed gestart met een heerlijke oliebol. Het was al feest, want Ceylin heeft in de vakantie een broertje gekregen. Ze trakteerde op beschuit met muisjes en kwam haar superschattige broertje in de klas laten zien. Nadat we alle vakantieverhalen van iedereen hadden gehoord, was het toch echt tijd om weer aan het werk te gaan. De kinderen hebben ook in 2020 al laten zien dat ze erg hard kunnen werken.

Na de vakantie is er ook een nieuwe leerling bij ons in de klas gekomen. We vinden het erg gezellig dat Emad vanaf nu bij ons op school is. Best spannend voor hem om het laatste jaar nog in een groep 8 in te stromen. De kinderen hebben ervoor gezorgd dat hij zich welkom voelt in onze klas. We hopen dat Emad een fijne tijd met ons gaat hebben dit laatste jaar.

De komende periode zijn we druk met het maken van de Cito-toetsen. We zijn begonnen met begrijpend lezen en zullen daarna de andere vakken gaan maken. Tegelijkertijd gaan de reguliere lessen ook gewoon door. De tijdschriften over bijzondere dieren zijn af en gepresenteerd aan elkaar. Ieder groepje heeft enorm zijn best gedaan en we hebben allerlei leuke, nieuwe weetjes over dieren geleerd.

De meeste kinderen hebben zich al ingeschreven voor de adviesgesprekken die gepland staan. Dit is natuurlijk ook best een spannend moment. De kinderen zijn druk met het uitzoeken van een nieuwe school. Sommige twijfelen nog, waar anderen er al heel lang uit zijn. Naast ons klaslokaal hebben we een hoek ingericht waar alle informatie over de verschillende scholen te vinden is. Hier kijken de kinderen dan ook geregeld in.