Nieuws uit groep 8

donderdag 5 maart 2020

We kunnen terugkijken op een erg leuke periode met veel interessante lessen. Zo hebben we tijdens het thema “sporten en voeding” ons hart flink laten kloppen zodat we het verschil konden meten tussen ruststand en na een beweegmoment. Het leek daarom soms wel een sporthal bij ons in de klas. We hebben veel geleerd over ons lichaam en hoe we ervoor moeten zorgen dat we fit blijven.

Een paar weken geleden hebben we onze technische skills laten zien tijdens het programmeren van een computerspel. Een man van GameDesign kwam ons vertellen hoe dit werkt. We mochten in tweetallen op een tablet onze eigen game ontwerpen. Daar komt nog heel wat bij kijken. Niet alleen de omgeving mochten we ontwerpen, maar ook het poppetje dat het spel moest spelen. Het leukst was toen we ons eigen spel mochten spelen en het spel van onze klasgenoten. De ochtend vloog voorbij.

Woensdag 12 februari kwamen we allemaal met een hoed, pet, hoofddoek, haarband of muts op school. Het was namelijk hoofddekseldag. Deze dag hebben we aan het begin van het schooljaar in onze agenda geschreven. Op deze manier kunnen we checken of we onze agenda ook wel echt gebruiken. Binnenkort is er weer een speciale dag. Eens kijken of iedereen dan weer goed in zijn of haar agenda heeft gekeken.

Ook hebben we deelgenomen aan de winterweek bij de gym. De gymzaal was omgetoverd tot het wilde westen. Er stond van alles voor ons klaar, zoals een rodeostier, tipitent en pijl en boogschieten. Het was een supergave gymles.

Afgelopen woensdag hadden we een gastles van het Rode Kruis. Twee dames kwamen ons vertellen over deze hulporganisatie. Aan de hand van spelletjes leerden we waar het Rode Kruis voor staat. We leerden ook wat we moeten doen als we hulp moeten bieden. Door middel van een rollenspel lieten kinderen zien hoe het werkt als je een ambulance belt. Het was een leerzame en leuke ochtend.

De komende periode gaan we ons richten op de musical. We gaan samen met de klas een leuke musical kiezen. Daarna kan de rolverdeling en het oefenen beginnen. Een erg leuk project wat bij groep 8 hoort en waar we erg veel zin in hebben.