Nieuws uit groep 8

donderdag 9 juli 2020

En toen waren we ineens aan het einde van het schooljaar… het einde van de basisschooltijd. Het was een heel bijzonder schooljaar, waarin veel van de kinderen werd gevraagd. Ze hebben het heel erg knap gedaan! Even leek het erop dat al de leuke activiteiten die horen bij groep 8 niet door konden gaan. Gelukkig hebben we met wat aanpassingen een super leuk dagje en nachtje weg samen beleefd.

We stapten om 10 uur op de fiets om naar het Klimbos in Apeldoorn te fietsen. Onderweg kregen we nog een heerlijke lunch van Leerplein aangeboden. Eenmaal aangekomen bij het Klimbos hebben de kinderen van groep 8 eens even laten zien hoe stoer ze zijn. De één naar de ander klom hoog in de bomen of tokkelde een paar meter verder. Het was een groot succes. Na het klimmen fietsten we verder naar de camping waar we een nachtje mochten slapen. Wel moesten we daar eerst onze tenten opzetten. Toen dit was gelukt hebben we heerlijke pizza’s gegeten en zijn we lekker gaan zwemmen, al was dit best wel koud. ’s Avonds hebben we nog wat spelletjes gedaan en zijn we gaan slapen. Nou ja… slapen… De meeste kinderen hadden daar niet zoveel zin in.

De volgende ochtend hebben we lekker ontbeten, de boel weer opgeruimd en zijn we op de fiets gestapt weer terug naar Apeldoorn. Het waren hele gezellige dagen. We hebben heel veel lol met elkaar gehad.

Nu zijn we druk bezig met de laatste voorbereidingen voor de musical. Door de maatregelen komen de ouders in twee keer kijken. Dat vinden wij helemaal niet erg, want dan mogen we de musical lekker twee keer opvoeren.

De laatste weken halen we samen ook veel herinneringen op aan de basisschooltijd. De acht jaren zijn snel gegaan. We vinden het best jammer dat we volgend jaar niet meer bij elkaar in de klas zitten en niet meer naar de Vliegenier hoeven. Maar we zijn ook toe aan de volgende stap en kunnen niet wachten om naar de middelbare school te gaan.
Maar… Nu wel eerst vakantie!

Namens groep 8, voor iedereen een hele fijne vakantie gewenst!