Nieuws uit groep 8

woensdag 30 september 2020

We zitten alweer een paar weken in groep 8 en we zijn al best druk geweest. De eerste dictees van spelling zitten erop en de eerste taaltoets hebben we ook weer gehad. Met rekenen zijn we druk aan het oefenen met het optellen en aftrekken van breuken. Het lukt ons al goed om de breuken gelijk te maken. Ook zijn we bezig geweest met het berekenen van de omtrek, oppervlakte en inhoud. Dit hebben we zelfs buiten geoefend tijdens de nationale buitenlesdag. We kregen een rolmaat mee naar buiten en moesten een aantal plekken op het schoolplein opmeten. Dit was erg leuk!

Gisteren was de opening van de Kinderboekenweek. We mochten verkleed op school komen als verschillende geschiedenisfiguren. Zo zaten er verschillende Romeinen en soldaten in de klas en zelfs Sherlock Holmes, Abraham Lincoln en Albert Einstein waren aanwezig. Groepjes kinderen hebben voorgelezen in groep 4 en we hebben natuurlijk zelf ook nog lekker gelezen. Deze week mogen we een eigen verhaal schrijven en worden de gouden griffel en penseel in de klas uitgereikt. We zijn benieuwd naar alle leuke, spannende verhalen!