Start schooljaar groep 7

maandag 30 september 2019

Ook in groep 7 zijn we goed gestart. De eerste schooldag hebben wij met elkaar geproost op een nieuw schooljaar! Op naar een leuk, gezellig en uiteraard een leerzaam jaar met elkaar!
De eerste weken hebben we tijdens de vakken rekenen, taal en spelling leerstof van vorig jaar herhaald, maar zijn we ook al met nieuwe dingen bezig geweest. Het cijferend rekenen is geïntroduceerd bij rekenen en hebben we met taal kennis gemaakt met het werkwoordelijk gezegde en de directe en indirecte rede. Best lastig… Maar oefening baart kunst!
We zijn gestart met het thema ‘Wereldsterren’. Zo bespreken we een aantal mensen uit het verleden die iets betekent hebben voor de wereld. Dit kunnen personen zijn die we echte sterren vinden, maar misschien zijn het juist wel echte schurken! Na het kennismaken met een aantal wereldsterren, gaat iedere leerling uiteindelijk een eigen onderzoekje houden naar een wereldster naar keuze. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten.
Ons eerste uitstapje hebben we al achter de rug. We waren welkom in de Technobiel, een grote vrachtwagen vol met techniek op initiatief van OTIB om jongeren enthousiast te maken voor techniek. De kinderen vonden het erg leuk! We hebben een 3D printer aan het werk gezien, een lopende band juist aan het werk gezet en met behulp van een VR- bril waande de leerlingen zich in het bos als echte houthakkers. Foto’s van ons bezoek staan op de Facebookpagina.