Thuiswerken groep 3

donderdag 14 januari 2021

Dat is even wennen. Thuisonderwijs! Gelukkig weten de meeste kinderen van groep 3 wel goed hoe ze zelfstandig aan het werk moeten gaan. Elke dag even een momentje online, gewoon om elkaar te zien, wat te vragen of te vertellen of een oefening samen te doen.

Op maandag na de vakantie hebben we gesproken over de Feestdagen. De opa’s en oma’s zijn bij velen op bezoek geweest en er is flink gesport en buiten gespeeld. De mooiste creaties van LEGO zijn online voorbij gekomen. Leuk om te zien en horen dat iedereen zich goed heeft vermaakt!

Letterfeest
Ondertussen zijn we begonnen met Kern 6 van Veilig Leren Lezen. In deze kern worden de laatste letters en klanken aangeleerd. Dat betekent dat de leerlingen na het afronden van deze weken alle letters kennen. Reden voor een echt “Letterfeest”. Als we allemaal weer op school zijn, gaan we hier een middag voor plannen en een gezellig feestje bouwen.

En…
…alles gaat gewoon zo goed mogelijk door. De komende weken even thuis, maar daar zijn de kinderen ook gauw weer aan gewend. We hopen dat we na deze weken weer wat meer bewegingsvrijheid krijgen, per slot van rekening doen we het daar toch voor. Veel succes allemaal!!