Thuiswerken in groep 8!

donderdag 14 januari 2021

Waar we hoopten op een gezellige dag om Kerst in de klas te vieren, kregen we een paar dagen eerder te horen dat we weer thuis moesten werken. Dat was even flink balen. Gelukkig hebben we eerst allemaal genoten van onze Kerstvakantie. Ook al vierden sommige kinderen Kerst en Oud en Nieuw dit jaar met wat minder mensen.

Vol goede moed begonnen we vorige week maandag aan onze eerste thuiswerkdag. Het is heel erg knap om te zien hoe goed de kinderen zich weer aanpassen aan een nieuwe situatie (en de ouders natuurlijk ook!) Vanuit huis heeft iedereen gewerkt aan het werk dat op Classroom klaar stond. Op Google Meet zien we elkaar iedere dag en bespreken we de lesstof met elkaar of maken we verschillende taal, reken of spellingsoefeningen, maar we maken ook zeker tijd om met elkaar bij te kletsen. Ook zijn we fanatiek met de Kahoot-quizen. Soms bedenkt juf een quiz, maar het is nog leuker als een leerling een quiz maakt. Iedereen kan tegelijk het antwoord geven en uiteindelijk kun je zien wie het juiste en snelste antwoord heeft gegeven. Een leuke manier om de lesstof nog een keer te herhalen.

Ik ben ontzettend trots op de kinderen, want ze blijven positief en laten eens mooi zien hoe zelfstandig ze zijn. Hopelijk zitten we snel weer met z’n allen in de klas!