Update uit groep 7

donderdag 6 februari 2020

De eerste maand van het jaar zit er al weer op! Wat is er de afgelopen weken hard gewerkt. We hebben diverse toetsen gemaakt en uiteraard gingen de normale lessen ook door. Naast dit harde werken, is er ook tijd voor leuke dingen. Op vrijdagmiddag hebben wij altijd crea gepland staan. De afgelopen weken hebben wij rondom Pablo Picasso gewerkt. Na een korte presentatie over het leven van Pablo Picasso en we verschillende werken van hem bekeken hebben, zijn wij dieper in gegaan op zijn ‘blauwe periode’.  Het zal u vast niet verbazen dat hij in deze periode veelal blauw gebruikte in zijn schilderijen. Na wat testen met het mengen van de kleur blauw met zwart en wit, is een ieder aan zijn eigen schilderij begonnen. Wat zijn er al prachtige resultaten zichtbaar, erg mooi gedaan.
Ook hebben we de afgelopen weken twee gasten in onze klas mogen ontvangen. Vorige week is er een mevrouw geweest die met ons, namens het Amnesty International, over de rechten van mensen/kinderen kwam praten. Mooi om te zien hoeveel de kids hier al over wisten te vertellen. Ook is er aandacht geweest voor het werk van Amnesty International en hebben de kinderen een steentje bijgedragen door tekeningen te maken voor mensen die dat goed kunnen gebruiken.
Vandaag was Astrid op bezoek, vanuit het Centrum Jeugd en Gezin. Zij gaf les over ‘de gezonde leefstijl’. Diverse onderwerpen kwamen aan bod; social media, bewegen en de puberteit. Ondanks dat het wel een beetje giebelen was, vonden de kinderen het erg interessant. Over een maandje zal zij onze klas weer bezoeken voor een les over gezonde voeding, waarbij wij in april ook een bezoek mogen brengen aan de Apenheul. Daar zal ik de ouders van groep 7 t.z.t. verder over informeren.