dalton-sterrenschool-de-vliegenier
nieuwsbrief dalton sterrenschool De Vliegenier | oktober 2021

Coördinator in Het Kristal

Binnen Het Kristal hebben we vier scholen, De Vliegenier en De Diamant en twee scholen voor speciaal onderwijs: Het Kroonpad en De Zonnehoek. Van het begin af aan was het de bedoeling om veel zaken samen op te pakken, maar in de praktijk bleek dit wat lastig. Nu is er sinds een aantal weken een coördinator binnen Het Kristal die gaat zorgen voor meer verbinding tussen de verschillende scholen. Het is nadrukkelijk de bedoeling dat de kinderen van de verschillende scholen elkaar beter leren kennen en meer begrip voor elkaars situatie krijgen. Wellicht is er over en weer veel van elkaar te leren. Als Vliegenier en Het Kroonpad hebben we hier al de eerste stapjes in gezet. Elke dag komen twee leerlingen van het Kroonpad bij ons wat lessen volgen. En dat is een mooie ontwikkeling, vinden wij.

KOL gesprekken

Aan het begin van het schooljaar voeren we met u, ouders, maar ook met de kinderen de KOL gesprekken. Fijn om kennis te maken met elkaar en om afspraken te maken. We hebben dit jaar voor het eerst gewerkt met gespreksformulieren. Wij, als team, hebben dit als erg prettig ervaren. Zeker om ons voor te kunnen bereiden op het gesprek. Ik hoop dat ook u deze voorbereiding als prettig hebt ervaren. Heeft u nog op/aanmerkingen? Geeft u dit dan aan ons door?

Herfstvakantie

Maandag gaan we genieten van de herfstvakantie. We verwachten de kinderen op maandag 25 oktober weer terug op school........ behalve natuurlijk de kinderen die dan vakantie hebben. In de vakantie zijn we gewoon geopend voor de kinderen die op een ander tijdstip van hun vakantie genieten.

ASK Theater

Gelukkig mag het ASK Theater dit jaar weer een voorstelling geven in Schouwburg Orpheus. Een bijzondere gebeurtenis, zeker omdat zowel juf Corry als juf Linda een rol hebben in de musical "Robin Hood en het verdwenen goud". Dit jaar bezoeken we de voorstelling 's avonds en wel op donderdag 2 december. Noteert u deze datum alvast in de agenda? Nadere info volgt.

Sponsorloop op vrijdag 29 oktober 2021

Op 29 oktober kunt u uw kind(eren) het beste in een sportieve outfit naar school laten gaan. Ze gaan namelijk weer rennen voor de school! Samen met Stichting Vrienden van de Vliegenier gaan we geld inzamelen om nuttige en leuke dingen te organiseren of aan te schaffen voor de school. De kinderen ontvangen van hun leerkracht een informatiebrief en uiteraard het sponsorformulier.

Meer lezen
U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u een relatie van ons bent of omdat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief.
Uitschrijven
Een afbeelding van...