Sterrenschool de Vliegenier

De Vliegenier is de Sterrenschool in de wijk Zuidbroek in Apeldoorn. Basisonderwijs en kinderopvang gaan bij ons hand in hand samen. Wij werken in één team samen met Kinderopvang De Toermalijn van Doomijn Kinderopvang. De afgelopen jaren zijn we doorgegroeid naar een stabiele school met oog voor de verschillen tussen kinderen. Een school die onderwijsinhoudelijk en organisatorisch perfect aansluit bij de wensen en eisen van de huidige maatschappij. Onze school staat in een prachtige nieuwbouwwijk en maakt deel uit van Het Kristal. Het is een ontmoetingsplek waar onderwijs, wonen en ontmoeten centraal staat. Wij ontmoeten u ook graag!

Wij werken al jaren volgens de uitgangspunten van het Dalton onderwijs: het ontwikkelen van zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, reflectie, samenwerking en het leren van en met elkaar ziet u in ons onderwijs terug. De kernvakken rekenen en taal zijn erg belangrijk binnen onze school. Een goede basis is immers belangrijk.

Sinterklaasviering 04-12-2023

dinsdag 12 december 2023

Kerstbakjes maken op het Zone college

vrijdag 16 december 2022

Dinsdag zijn groep beide groepen 8 op de fiets naar het Zone college geweest. Het was best koud en een stukje fietsen, maar we hadden ons warm aangekleed. Toen we aankwamen op het Zone college werden we warm onthaald. We hebben de polonaise gelopen en meegezongen met kerstliedjes en natuurlijk een prachtig Kerststukje gemaakt. Aan

Sinterklaasviering 5 december

donderdag 8 december 2022

Vandaag bezocht Sinterklaas onze school. Hieper-Piet trouwde met Liefste-Piet en het werd één groot feest. Voor alle kinderen een cadeautje uit de schatkamer of een mooie surprise. Het was weer een onvergetelijke dag. Voor meer foto’s, zie https://www.obsdevliegenier.nl/foto/sinterklaasviering-05-12-2022/

Met groep 6 naar Koningin Maxima om een muzikale voorstelling te geven.

vrijdag 25 november 2022

Vandaag mochten 12 kinderen van groep 6 mee naar Hilversum om voor Koningin Maxima op te treden. Samen met de kinderen van De Zonnehoek en Het Kroonpad. De koningin kwam naar Hilversum om het contract te ondertekenen voor meer Muziek op school. Het was natuurlijk reuze spannend maar onze kinderen deden het super! Na dit