Open dag

Kom naar de open dag

Op 3 april 2024 wordt de volgende Open Dag gehouden op alle basisscholen in Apeldoorn. U bent van harte welkom om onze school te bezoeken van 9:00 tot 12:00 uur.

Onze school

De Vliegenier is de tweede Sterrenschool van Apeldoorn. Een Sterrenschool sluit onderwijsinhoudelijk en organisatorisch perfect aan bij de wensen en eisen van de huidige maatschappij. Onderwijs en opvang gaan bij ons hand in hand. We werken vanuit de principes van het Dalton onderwijs, waarbij samenwerking en zelfstandigheid twee belangrijke componenten zijn. Sterrenschool De Vliegenier is voor kinderen van 0 tot 13 jaar en wij vormen een team samen met de pedagogisch medewerkers van De Toermalijn van Doomijn Kinderopvang.

Dalton onderwijs

Wij werken al jaren volgens de uitgangspunten van het Dalton onderwijs. De zelfstandigheid, de gegeven verantwoordelijkheid en het uitgangspunt om met en van elkaar te leren, zien ouders inmiddels in alles terug: in de rust, de overzichtelijkheid en de veilige sfeer, in de manier waarop iedereen met elkaar omgaat, en natuurlijk in het onderwijs. Het Sterrenschoolconcept past hier heel goed bij.

Programma

Op de open dag volgen wij zoveel mogelijk het standaard dagprogramma in de groepen. Kinderen gaan net als anders bezig met de lessen. Dit doen wij omdat wij nieuwe ouders een goed beeld willen geven van onze manier van werken. Ouders worden door kinderen rondgeleid en kunnen voor eventuele vragen altijd bij ons terecht.

Heeft u opvang nodig voor uw andere kinderen die dag? Dan kuntĀ op de onderstaande link klikken voor meer informatie.

Doomijn Kinderopvang

• LP055_deVliegenier_20150905_SunnyGardeur_1231
  • LP055_deVliegenier_20150905_SunnyGardeur_1103
  • LP055_deVliegenier_20150905_SunnyGardeur_1650
  • LP055_deVliegenier_20150905_SunnyGardeur_0381
  • LP055_deVliegenier_20150905_SunnyGardeur_1640

Kennismaken

Wij adviseren u om gebruik te maken van de mogelijkheid om een afspraak voor een kennismakingsgesprek met de schooldirecteur te maken. Uw kind is uiteraard ook welkom om hierbij aanwezig te zijn. Voor dit kennismakingsgesprek nemen wij ruim de tijd, rekent u op een gesprek van een uur. Wij vinden het belangrijk dat u een goed beeld krijgt van onze onderwijsvisie, u uw vragen kunt stellen en u de sfeer op onze school kunt ervaren.