Stichting Vrienden van De Vliegenier

Vrienden van De Vliegenier is een stichting opgericht in 2013. Deze stichting bestaat uit een groep ouders die de school wil ondersteunen en met activiteiten hier de middelen voor genereert.
Het doel van de stichting: “De stichting stelt zich – met behulp van een daartoe bestemd vermogen – ten doel de educatie- en leeromgeving van alle leerlingen van de openbare Dalton Sterrenschool De Vliegenier te bevorderen en te verbeteren.”
In de praktijk betekent dit, dat zij ondersteunen bij zaken die vanuit het reguliere budget van de school niet te bekostigen zijn, maar wel bijdragen aan de leeromgeving. Het budget (geld en/of goederen) krijgen zij binnen door fondsenwerving, zoals: de sponsorloop, verkoop van bloembollen, de kerstmarkt en contacten met het bedrijfsleven en mogelijke sponsors. Met de gelden en goederen uit deze fondsenwerving hebben zij al diverse activiteiten mogelijk kunnen maken. Iedereen (leerling, leerkracht en ouder) kan bij hen een idee indienen om het op en rond school leuker en/of beter te maken. Zij overleggen dan met de school, toetsen het idee aan onze doelstellingen en beslissen gezamenlijk of zij het benodigde budget voor het idee bekostigen.
Zo hebben zij in de afgelopen jaren o.a. al bijgedragen aan:
  • Elke groep jaarlijks op excursies naar o.a. Anne Frankhuis, voormalig Kamp Westerbork en Het Openluchtmuseum.
  • Vervanging van leesboeken.
  • Extra lesmateriaal voor kleuters met een voorsprong.
  • Een speeltoestel voor het kleuterplein.
  • Kast voor de bibliotheek
In het bestuur van Vrienden van de Vliegenier zitten:
  • Arnoud (vader van Seline en Brechtje)
  • Buddy (vader van Bibi)
  • Carissa (moeder van Roan en Amy)
  • Dianne (moeder van Loeke en Sieb)
  • Jeannie (moeder van Coen)
  • Louis (vader van Tim en Mirthe)
Zij willen met onze ondersteuning de schoolervaring verrijken op educatief gebied. Zodat de kinderen aan het einde van hun basisschooltijd terugkijken op een mooie tijd! Wil je nog meer weten? Neem gerust contact met hen op, schiet ze aan op het schoolplein of in de gang of mail naar vriendenvandevliegenier@gmail.com
Meedoen?Vind je het leuk om als Vriend(in) van de Vliegenier de school te helpen of wil je er meer over weten? Stuur dan een berichtje naar vriendenvandevliegenier@gmail.com
Zij vergaderen gemiddeld eens per 6 weken en verder kun je zelf bepalen hoeveel tijd je er aan kwijt bent.