Nieuwe ouder

Oriënteert u zich op een basisschool in de Apeldoornse wijk Zuidbroek?  Dan bent u bij ons op het juiste adres. In het multifunctionele gebouw Het Kristal aan de Laan van de Charleston hebben onze leerlingen, ouders en teamleden het prima naar hun zin. Openbare Sterrenschool De Vliegenier sluit onderwijsinhoudelijk en organisatorisch perfect aan bij de wensen en eisen van de huidige maatschappij. Dat is onder andere mogelijk door onze flexibiliteit in vakanties en het hand in hand gaan van onderwijs en opvang. Dit doen wij samen met Doomijn Kinderopvang.

Peuters maken kennis met basisgroep 1
U kunt met uw kinderen bij ons terecht vanaf 0 jaar bij de kinderopvang. Dat is tenslotte één van de pijlers onder de Sterrenschool. De eerste link naar het basisonderwijs wordt vervolgens voor peuters al gauw gelegd. Op de patio in ons gebouw ontmoeten peuters en kleuters elkaar tijdens het buitenspelen op een heel natuurlijke manier. Dat gebeurt ook in het speellokaal, tijdens een spelmoment of een ‘gymles’, als het buiten slecht weer is.

De peuters die er ‘aan toe zijn’ of gewoon nieuwsgierig zijn, komen onder begeleiding van een pedagogisch medewerker kennismaken met de manier van werken in basisgroep 1. Door al deze ontmoetingen en de ervaringen bij de VSO en TSO is er op Openbare Sterrenschool De Vliegenier sprake van een echte doorgaande lijn in ontwikkeling van peuter naar kleuter.

Wij laten u graag onze school zien. Neemt u via bovenstaande gegevens contact op voor een kennismakingsgesprek of vul online het formulier in, wij nemen contact met u op voor een afspraak.