Laatste loodjes in groep 7

donderdag 9 juli 2020

Laatste loodjes in groep 7.

Nog maar een paar dagen en dan zit dit rare, bijzondere schooljaar er weer op! Ontzettend fijn dat we de laatste weken weer als gehele groep hebben kunnen doorbrengen. Ook al was dat best weer even wennen zo met elkaar! Er is nog een klein sprintje getrokken betreft de leerstof, maar we hebben ook leuke dingen gedaan. Zo is er op vrijdagmiddag lekker getimmerd. Dat was immers nog een wens van de kinderen om eens met handvaardigheid aan de slag te gaan met hout. Naast ons normale werk hielden we ons ook bezig met het ontwikkelen van een eigen dierentuin. Een opdracht waarbij de leerlingen zelf een dierentuin mochten ontwerpen, rekening houdend met een startbudget. Er moest gerekend worden met geld en met oppervlakten. Gelukkig was er een bank waar leerlingen een lening konden aanvragen om hun dierentuin steeds meer uit te bouwen. Naast deze klus werd er ook nog een moord opgelost! Door diverse taal- en rekenopdrachten uit te voeren, kwamen we steeds dichter in de buurt van de verdachte, het moordwapen en de locatie van de moord. Enkele groepjes moeten nog even afronden, er zijn al een aantal detectives achter de waarheid gekomen.
De komende week zal in het teken staan van de laatste lessen afronden, een middagje overvliegen  om alvast een kijkje te nemen in groep 8 afscheid nemen van twee klasgenootjes, de verjaardag van de meesters en juffen vieren en uiteraard de klas opruimen. Een mooie week om dit gekke schooljaar af te sluiten. Er is hard gewerkt, maar we hebben het ook erg gezellig met elkaar gehad. Alvast een heel fijne vakantie gewenst!