Nieuws uit groep 6B

woensdag 25 november 2020

Vorige week hebben de kinderen een instrument mee naar huis gekregen voor het Kristal-orkest. En eigenlijk iedereen kreeg ook het instrument van zijn of haar voorkeur. Er werd al flink geoefend. Na een kwartier lukte het de kinderen zelfs al om samen een muziekstukje te laten horen. De muziekjuffen en -meesters stonden versteld! De kinderen kunnen nu thuis oefenen via de website van Inkluzie. Aan de tas van hun instrument hangt een kaartje met de website en inlogcodes. Als de kinderen op de leermodules klikken, vinden zij allemaal instructiefilmpjes.

Met taal zijn we aan het oefenen met samengestelde woorden, daar kan ook wel eens een voorzetsel of bijvoeglijk naamwoord in verstopt zitten. Bij rekenen gaat het nu over grafieken. Welke grafieken zijn er allemaal, hoe kun je ze aflezen en zelf maken? Ook zijn we hard bezig om cijferend plus- en minsommen uit te rekenen. De kinderen doen het al hartstikke goed! Met spelling focussen we ons op woorden met de letter c. Die klinkt namelijk soms als een s en soms als een k. En hoe schrijf je nu de juiste letter?

Een tijdje geleden kwamen we met de groep tot de conclusie dat we eigenlijk geen goede (en leuke…) plek in de klas hadden voor de geleende biebboeken. Liam en Max kwamen toen op het geweldige idee om dan maar zelf een kast te ontwerpen én in elkaar te zetten. Ze maakten schetsen, legden deze aan de groep voor en kozen het beste ontwerp. Toen hebben Liam en Max geld ingezameld door het ophalen van lege flessen. Vervolgens zijn ze samen op weg gegaan om hout te halen. En tenslotte hebben ze, met de helpende hand van Waut, de kast helemaal zelf in elkaar getimmerd. We wisten niet wat we zagen toen de kast de klas werd binnengereden. Prachtig! We hebben samen een mooi plekje voor de kast gevonden en daar staat hij nu te pronken. Fantastisch gedaan mannen!