Nieuws uit groep 7

woensdag 25 november 2020

Een paar weken geleden hebben wij de voorleeswedstrijd gehouden op school. Er waren heel veel kinderen die mee wilden doen. Allereerst hielden we de voorleeswedstrijd in de klas. Om de beurt lazen de kinderen een stukje voor uit hun zelf gekozen boek. Wat waren ze allemaal enthousiast en wat konden ze allemaal goed voorlezen! Het publiek luisterde aandachtig en gaf de voorlezers een groot applaus na afloop. Nadat iedereen was geweest, hebben de kinderen zelf bepaald welke 3 kinderen er door mochten naar de finale. Aan de finale deden ook drie kinderen mee van groep 8.  De drie voorlezers van groep 7 en de drie voorlezers van groep 8 lazen in Het Kristal nogmaals voor uit hun boek. Hierna hebben alle kinderen gestemd en was de winnaar bekend. De winnaar kwam dit jaar uit groep 8, maar wat hebben alle voorlezers goed hun best gedaan!

Deze week sluiten wij het project van Blink af. We hebben het gehad over emigreren. Dit ging zowel over het emigreren van mensen als van dieren. De kinderen hebben in tweetallen een land uitgekozen waar ze graag naartoe zouden willen emigreren. Ze hebben informatie opgezocht over de cultuur en over de mooie aspecten van hun land. Daarnaast hebben ze ook nagedacht over hoe ze zich gaan aanpassen aan de cultuur van hun land en over waarom ze nu specifiek naar dat land willen emigreren. Ze hebben een poster gemaakt over hun land en dit gepresenteerd aan de klas. Ik merkte dat de kinderen vol enthousiasme bezig gingen met het opzoeken van de informatie over hun land. Ze hebben mooie posters gemaakt en goede presentaties gehouden!