Nieuws uit groep 8

donderdag 6 februari 2020

De afgelopen periode was best spannend voor de kinderen uit groep 8. Ze kregen namelijk hun advies voor het voortgezet onderwijs. Alle leerlingen zijn op gesprek geweest bij meester Ernst en juf Eline en kregen hun advies te horen. Voor een heel aantal best wel even spannend. Het waren leuke gesprekken en de meeste kinderen hebben ook al een keuze gemaakt voor hun vervolg school.

Ondertussen was het in de klas ook hard werken. De midden 8 cito toetsen werden afgenomen en de kinderen mogen heel trots zijn. Ze hebben erg hun best gedaan. Natuurlijk gaat de gewone lesstof ook nog gewoon door. De dagen vliegen echt voorbij. We zijn ondertussen al bij het tweede deel van het schooljaar aangekomen. Het laatste stuk voor de kinderen op de vliegenier.

Een paar weken geleden was het de nationale voorleesweek. Tijdens deze voorleesweek kwam de directrice van Orpheus bij ons in de klas voorlezen. Ze las en vertelde een heel spannend verhaal over de Koning van Katoren. Deze week gaan ook een aantal kinderen uit onze groep voorlezen bij de kleuters. Het is mooi om te zien hoe goed deze kinderen de kleuters kunnen helpen.

De vrijdagmiddag staat altijd in het teken van knutselen of tekenen. Op het moment zijn we erg druk met het maken van een seizoenen tekening. Door middel van bomen en prachtige kleuren laten de kinderen de vier seizoenen zien. Soms is het een flink geklieder in de klas met al die verf. Gelukkig voelen de kinderen zich allemaal verantwoordelijk en is het ook zo weer opgeruimd.