Nieuws uit groep 8

donderdag 11 juni 2020

Deze week waren we eindelijk weer compleet! De afgelopen weken waren toch wel heel erg vreemd. Eerst moesten we thuis aan het werk en konden we elkaar alleen spreken via Google Classroom of Google Meet. Toch hebben een heleboel kinderen juist in deze periode flinke stappen gemaakt, bijvoorbeeld in het zelfstandig werken en de boel zelf regelen. De weken daarna konden we gelukkig wel weer naar school, maar in kleine groepen. Deze week was het dan ook erg fijn om elkaar weer te zien. Zeker omdat dit het laatste jaar op de basisschool is met deze klas.

Onze focus ligt nu op de musical. Voor de coronacrisis hadden we al een super leuke musical gekozen met de hele klas. Tijdens het thuiswerken hebben we de musical gelezen en de rollen verdeeld. Toen we weer in kleine groepen naar school mochten, hebben we ons vooral bezig gehouden met de liedjes. Deze zitten er al erg goed in. Nu we weer met de hele groep naar school mogen, kunnen we ook eindelijk beginnen met het oefenen van de scenes. Iedereen is erg enthousiast en het is erg leuk om hier mee bezig te zijn. Het gaat ook steeds beter. We zijn er dan ook van overtuigd dat het een top optreden gaat worden 14 juli.

De meeste tijd besteden we dus echt wel aan de musical. Naast het oefenen van de musical, zijn we ook druk met het maken van het decor. Gelukkig houden we ook nog wel wat tijd over voor andere dingen. We doen ook nog wel een reken- of taallesje tussendoor. We moeten natuurlijk de stof wel een beetje bijhouden voor na de basisschooltijd. De afwisseling tussen de lessen en het bezig zijn met de musical maakt onze weken erg leuk. We kijken dan ook erg uit naar de komende weken, wat in het teken staat van het afscheid nemen van de basisschool.