Stand van zaken flexibele schooltijden.

donderdag 6 februari 2020

We proberen u als school zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Ook op het gebied van de ontwikkelingen rondom de flexibele schooltijden. Het blijft een lastige materie en het politieke spel is soms ondoorgrondelijk. Moesten we eerder melden dat de voorwaarden die de minister heeft gesteld om door te gaan onrealistisch waren. Een van die voorwaarden is ook in de Tweede Kamer aan de orde geweest. We kregen gisteren het volgende bericht van het ministerie:

Zoals we jullie vorige week informeerden heeft Heerema (VVD) een motie ingediend om de geëiste waardering ‘goed’ voor deelname aan experiment Ruimte in Onderwijstijd te veranderen naar het oordeel ‘voldoende’. Gisterenmiddag is deze motie door de Tweede Kamer aangenomen.

De minister moet nu een besluit nemen hoe hij invulling gaat geven aan deze motie. Hier is dus nog geen concreet besluit over genomen.

Wij zijn nog steeds voornemens om de beleidsregel van het experiment deze maand te publiceren. Wij zullen jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen en het besluit van de minister.

We blijven de zaak natuurlijk volgen, samen met ons bestuur en Sterrenschool Apeldoorn. Ook sluiten we ons bij de laatste zin; we houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.