Peuter-kleutergroep

U kunt met uw kinderen vanaf 0 jaar terecht bij de kinderopvang.  De eerste link naar het basisonderwijs wordt vervolgens voor peuters al gauw gelegd. Dat is tenslotte één van de sterren uit het concept Sterrenschool! Omdat De Toermalijn naast ons in Het Kristal is gevestigd, kan dat op een heel natuurlijke manier. Op de patio in ons gebouw ontmoeten peuters en kleuters elkaar tijdens het buitenspelen. Of zij zien elkaar in het speellokaal of tijdens een ‘gymles’ als het buiten slecht weer is.

Iedere donderdagmorgen vindt in basisgroep 1 een ‘georganiseerde ontmoeting’ plaats. De peuters die er aan toe zijn, of gewoon nieuwsgierig, komen onder begeleiding vanuit de De Toermalijn kennismaken met de manier van werken in basisgroep 1. Door al deze ontmoetingen en de ervaringen is er op Openbare Sterrenschool De Vliegenier sprake van een echte doorgaande lijn in ontwikkeling van peuter naar kleuter! Wilt u uw zoon of dochter laten meedoen in deze peuter-kleutergroep, neem dan contact met ons op, of vraag ernaar bij De Toermalijn.