Lichamelijke opvoeding (gymnastiek)

De kinderen van de groepen 1 en 2 hebben elke dag een buitenspeelles (bij goed weer 2x per dag) of gymles in hun eigen speellokaal. De gymschoenen van de kinderen blijven op school in de vakjeskast op de gang. Behalve gymschoenen hoeven de kinderen geen speciale kleding te hebben; ze gymmen en spelen in de speelzaal in hun ondergoed.

De groepen 3 t/m 8 krijgen twee keer in de week (op maandag en woensdag) een gymles. In Het Kristal beschikken we over een prachtige gymzaal. De gymles wordt verzorgd door een vakleerkracht, Jochem Goddear. De kinderen moeten tijdens de gymles sportkleding (sportbroek en T-shirt) dragen, dus geen kleding die in de klas ook gedragen wordt. Na de gymles gaat de gymkleding mee naar huis, zodat deze gewassen kan worden. Het dragen van gymschoenen is verplicht. Deze sportschoenen mogen geen donkere zolen hebben in verband met het beschadigen van de vloer in het gymlokaal. Daarnaast is afgesproken dat tijdens de gymles geen sieraden en/of hoofddoeken gedragen mogen worden met het oog op de veiligheid.

Als kinderen om de een of andere reden niet mogen sporten willen we dat graag van te voren weten.